Harrachov-Krkonoše
Zpět

CYKLOTURISTIKA

• 8. Odpočinková
  • lehčí, odpočinková trasa přes Jizerku
  • délka trasy: 36,9 km - výškový rozdíl: 500 m
  • 1. Harrachov - Nový Svět - 650 m n. m. Začátek trasy je v Harrachově - Nový Svět u restaurace Motejlek. Po hlavní silnici asi 100 m výše a vlevo po vedlejší silnici mírným stoupáním na Mýtiny. Až sem vede cesta po červené turistické značce.
  • 2. Harrachov - Mýtiny - 730 m n. m. Na Mýtinách přes parkoviště přímo a za garážemi u lesa vpravo - odbočujeme z červené - a ihned za závorou vlevo. Sjezdem pak do Kořenova - Údolí Naděje. Pozor na prudký sjezd a závoru za ním ke konci tohoto úseku!!
  • 3. Kořenov - Údolí Naděje - 630 m n. m. Po sjezdu na rovinku se dáme cestou mezi chatami na starý most přes Jizeru. U rozcestníku dále - to jsme již v Jizerských horách - pak vpravo a po červené k železničnímu mostu.
  • 4. Kořenov - železniční most - 670 m n. Po asfaltové cestě podjíždíme železniční most - zajímavá technická památka - a stále po červené pokračujeme až na parkoviště pod Bukovcem. Celý tento úsek naší cesty vede téměř po vrstevnici až na prudší stoupání ke konci.
  • 5. Bukovec - parkoviště - 910 m n. m. Na silnici u parkoviště vpravo a sjezdem do vlastní osady Jizerka.
  • 6. Jizerka - osada - 860 m n. m. V osadě máme možnost občerstvení, ale i návštěvy muzea. Projíždíme po silnici celou osadou a za chatou Pešákovna - za závorou - jedeme kolem rašelinišť až k zimnímu kiosku na vrcholu mírného stoupání. Zde vlevo mírně do kopce, později po panelové cestě, až k odbočce po 4 km u bunkru - jedeme po tzv. Promenádní cestě. Zde vpravo a po žluté stoupáním na vrchol Vlašského hřebene.
  • 7. Vlašský hřeben - 950 m n. m. Z vrcholu po žluté turistické značce sjezdem na rozcestí níže. Zde vlevo skoro po vrstevnici k vyhlídkovému skalisku vpravo u cesty - máme odtud pěkný výhled na vodní nádrž Souš a řadu vyhlídek v širokém okolí.
  • 8. Vyhlídkové sklisko - 900 m n. m. Od skaliska pokračujeme dále, vzápětí již po žluté tzv. Knížecí cestě, bez odbočení až na silnici pod Václavíkovou Studánkou. Dále vpravo a po silnici sjezdem do první zatáčky, zde přímo a sjezdem kolem křížku ke kostelu kolem sochy sv. Jana Nepomuckého. Po silnici však můžeme pokračovat též přímo až na křižovatku u hotelu Sport v Horním Polubným.
  • 9. Horní Polubný - osada - 770 m n. m. Od kostela nebo z křižovatky níže vlevo pěkným sjezdem do Kořenova k vlakovému nádraží.
  • 10. Kořenov - vlakové nádraží - 700 m n. m. Od nádraží, popř. od známé restaurace níže, delším sjezdem až na hlavní silnici u obloukového mostu přes Jizeru. Tuto přejíždíme přímo a starou silnicí pak kolem továrny sjezdem dále - odbočka vlevo vede na lanové centrum. Na rovině vlevo přes starý most a kolem Hotýlku na Mýtě vlevo na křižovatku na Mýtě.
  • 11. Mýto - křižovatka - 600 m n. m. Na křižovatce nad benzinovou pumpou vpravo a mírným stoupáním po hlavní silnici k pile v Janově.
  • 12. Janov - část Harrachova - 630 m n. m. Z Janova pak po hlavní silnici přes Černý most - řeka Mumlava - na začátek naší trasy.

• trasa č. 8 obrazová příloha - zajímavosti cestou:
    Klikni na obrázek, který chceš velký!
řeka Milnice na začátku naší cesty 0,0 km řeka Milnice na začátku naší trasy naproti hotelu Motejlek - za autobusovou zastávkou
cestou na Mýtiny 0,5 pohled z cesty na Mýtiny
Mýtiny, skalní věž Nosatec 2,3 Mýtiny, místní část Harrachova - skalní věž Nosatec v lese pod golfovým hřištěm
Údolí naděje, most přes Jizeru 3,8 Údolí Naděje - starý jednoobloukový most přes řeku Jizeru
stoupání na Bukovec 9,4 poslední prudší stoupání na cestě na Jizerku
občerstvení cestou 9,6 občerstvení cestou ve stoupání na parkoviště pod Bukovcem
restaurace Pyramida 12,2 osada Jizerka - restaurace Pyramida
restaurace Pešákovna 14,5 osada Jizerka - restaurace Pešákovna ke konci osady
vstup na rašeliniště 16,2 rašeliniště u naší cesty - na obrázku chodníček k vlastnímu rašeliništi
lesní panelová cesta 18,3 pohled z naší cesty dále s typickým tvarem Bukovce v pozadí
naše cesta a Bukovec 18,5 další pohled z naší cesty
osada Jizerka a Bukovec 20,1 pohled na osadu Jizerka s Bukovcem z naší cesty přes Vlašský hřeben
vodní nádrž Souš 23,2 vodní nádrž Souš pod naší cestou
vyhlídkové skalisko 24,5 vyhlídkové skalisko u naší cesty
Horní Polubný, původně větrný mlýn 27,2 kdysi větrný mlýn - dnes rekreační objekt u naší cesty ve sjezdu na Horní Polubný
pila Kořenov 25,2 pila v Kořenově u naší cesty před vlakovým nádražím
restaurace Martinské údolí 33,1 restaurace Martinské údolí ke konci našeho sjezdu v Kořenově
Kořenov, obloukový most 34,5 obloukový most přes Jizeru
pila Janov 35,1 pila v Janově v mírném stoupání před koncem naší cesty
  • profil trasy č. 8

• technické údaje trasy č. 8
číslo na mapě km celkem lokalita m n. m. převýšení povrch značka
1 0,0 Harrachov, Nový Svět 650 --- silnice, asfalt

čtz

2 2,3 Harrachov, Mýtiny 730 + 80 lesní zpevněná bez značení
3 3,8 Údolí Naděje 630 - 100 lesní cesta, asfalt čtz
4 5,2 Kořenov žel. most 670 + 40 cesta lesní, zpevěná čtz
5 10,1 Bukovec parkoviště 910 + 240 silnice, asfalt čtz
6 14,5 Jizerka 860 - 50 silnice, asfalt, zpevněná lesní, panelová čtz, bez značení, žtz
7 23,2 Vlašský hřeben 950 + 295 lesní zpěvněná cesta, kamenitá c. žtz, bez značení