Harrachov-Krkonoše
Zpět

CYKLOTURISTIKA

• 7. Na houpačce
  • středně těžká trasa s variantami
  • délka trasy: 42,6km - výškový rozdíl: 524 m - varianty: 34,8 a 36,2 km
  • 1. Harrachov - Nový Svět - 650 m n. m. Začátek trasy je v Harrachově - Nový Svět u restaurace Motejlek. Po hlavní silnici asi 100 m výše a vlevo po vedlejší silnici mírným stoupáním na Mýtiny. Až sem vede cesta po červené turistické značce.
  • 2. Harrachov - Mýtiny - 730 m n. m. Na Mýtinách přes parkoviště přímo a za garážemi u lesa vpravo - odbočujeme z červené - a ihned za závorou vlevo. Sjezdem pak do Kořenova - Údolí Naděje. Pozor na prudký sjezd a závoru za ním ke konci tohoto úseku!!!
  • 3. Kořenov - Údolí naděje - 630 m n. m. Po sjezdu na rovinku se dáme cestou mezi chatami na starý most přes Jizeru. U rozcestníku dále pak vpravo a po červené k železničnímu mostu.
  • 4. Kořenov - železniční most - 670 m n. Po asfaltové cestě podjíždíme železniční most - zajímavá technická památka - a stále po červené pokračujeme až na parkoviště pod Bukovcem. Celý tento úsek naší cesty vede téměř po vrstevnici až na prudší stoupání ke konci.
  • 5. Bukovec - parkoviště - 910 m n. m. Na silnici u parkoviště vpravo a sjezdem do vlastní osady Jizerka.
  • 6. Jizerka - osada - 860 m n. m. V osadě máme možnost občerstvení, ale i návštěvy muzea. Projíždíme po silnici celou osadou a za chatou Pešákovna - za závorou - jedeme kolem rašelinišť až k zimnímu kiosku na vrcholu mírného stoupání. Odtud vpravo sjezdem po pěkné cestě k chatě Smědava. Cesta vede stále po červené značce.
  • 7. Smědava - chata - 847 m n. m. Dále vlevo mírným stoupáním po silnici. Na rovince výše opět vlevo a pěkným sjezdem po soušské silnici k přehradě Souš.
  • 8. Soušská přehrada - 759 m n. m. Pokračujeme kolem přehrady a restaurace Darre k prvnímu rozcestníku vlevo u silnice. Po zelené pak přes Nýčovy domky až na Horní Polubný ke kostelu. Místo této náročnější "zkratky" můžeme od rozcestníku pokračovat po silnici dále, později sjezdem, až do Černé říčky a na křižovatce vlevo. Stoupáním pak po silnici ke kostelu v Horním Polubným kde se naše cesty spojují.
  • 9. Horní Polubný - osada - 770 m n. m. Na křižovatce u kostela pokračujeme vpravo - později přes les - až na křižovatku v Kořenově na Besedě. První varianta: sjezdem po silnici přes Kořenov a Mýto do Harrachova.
  • 10. Kořenov - Beseda -830 m n. m. Zde přes hlavní silnici, za motorestem vlevo a mírným stoupáním na Příchovice. V zatáčce na vrcholu stoupání vlevo a po modré stoupáním pak až k restauraci Hvězda nebo ještě lépe až k Turnovské chatě výše. Odtud asi 200 m vlevo přes les pěšky k vlastní rozhledně Štěpánka na vrcholu Hvězda. Druhá varianta: sjezdem po silnici vlevo přes Mýto do Harrachova.
  • 11. Štěpánka - zděnná rozhledna - 959 m n. m. Od rozhledny zpět pod Turnovskou chatu a cestou pod ní vlevo za závoru. Pozor ne dolů, ale skoro po vrstevnici. Po jednom kilometru jízdy po širší zpevněné cestě asi 200 m vpravo přes les k Bílé skále.
  • 12. Bílá skála - skalní útvar - 963 m n. m. Od Bílé skály stejnou cestou zpět až na křižovatku na Besedě. Zde vpravo a dlouhým sjezdem na křižovatku na Mýtě a dále po hlavní silnici do Harrachova.

• trasa č. 7 obrazová příloha - zajímavosti cestou:
    Klikni na obrázek, který chceš velký!
cesta na Mýtiny 0,5 km Harrachov, Nový svět - začátek trasy, cesta na Mýtiny
Mýtiny, golfové hřiště 2,3 Harrachov, Mýtiny - golfové hřiště pod naší cestou
Údolí Naděje, most přes Jizeru 3,6 Kořenov, Údolí Naděje - starý jednoobloukový most přes řeku Jizeru
cesta na Bukovec 8,6 cesta lesem na Bukovec
Jizerka, parkoviště pod Bukovcem 10,0 odpočinek po závěrečném stoupání na parkoviště pod Bukovcem
osada Jizerka 10,3 pohled na osadu Jizerka
nová restaurace na Jizerce 12,0 jedna z restaurací v osadě Jizerka
Jizerka, muzeum 12,0 budova muzea na Jizerce
Safírový potok 13,0 Safírový potok na cestě dále - kdysi naleziště drahých kamenů
cesta na rašeliniště 14,5 vstup na rašeliniště vedle naší cesty
chata Smědava 15,8 pohled na chatu na Smědavě
vodní nádrž Souš 21,0 vodní nádrž Souš
Souš z druhé strany 24,4 další pohled na vodní nádrž Souš
odbočka ze silnice na Nýčovy domky 25,0 odbočka ze silnice v osadě Souš na Nýčovi domky a dále na Horní Polubný
Horní Polubný, kostel 28,0 pohled na kostel v Horním Polubným z naší cesty
Kořenov Beseda, kostelík na hřbitově 30,0 kostelík na hřbitově poblíž křižovatky v Kořenově na Besedě
restaurace na Besedě 30,6 restaurace na Besedě o kousek dále, možnost občersvení
rozhledna Štěpánka 33,0 královna rozhleden Jizerských hor - Štěpánka
Bílá skála 34,4 zajímavý skalní útvar - Bílá skála
  • profil trasy č. 7

• technické údaje trasy č. 7
číslo na mapě km celkem lokalita m n. m. převýšení povrch značka
1 0,0 Harrachov, Nový Svět 650 0 silnice - asfalt

7 16,6 Smědava 847 - 13 silnice - asfalt ztz a dále bez značení
8 24,2 Souš 759 - 88 silnice - asfalt, lesní zpevněná bez značení a dále ztz
9 28,7 Horní Polubný 770 + 11 silnice - asfalt bez značení
10 30,6 Kořenov Beseda 830 + 60 silnice - asfalt, lesní zpevněná bez značení a mtz