Harrachov-Krkonoše

PĚŠÍ TURISTIKA

4. Odpolední - lehčí trasa přes Štěpánku a Paseky n. Jizerou délka trasy:
    30,4 km - výškový rozdíl: 361 m

• 1. Harrachov - Nový Svět - 650 m n. m. Začátek trasy je v Harrachově - Nový Svět u restaurace Motejlek. Odtud po hlavní silnici mírným sjezdem kolem pily v Janově na křižovatku na Mýtě.
  • 2. Mýto - křižovatka - 600 m n. m. Na křižovatce po hlavní silnici mírným stoupáním vpravo až k obloukovému mostu přes Jizeru. Před mostem vpravo do Kořenova - Údolí Naděje k rekreačním objektům. Cestou vlevo mezi chatami přes starý most na začátek Jizerských hor. U rozcestníku dále vlevo a na další křižovatce vpravo. Delším stoupáním pak přes Kořenov - nádraží až ke kostelu v Horním Polubném.
  • 3. Horní Polubný - osada - 770 m n. m. Na křižovatce u kostela vlevo na Kořenov - Besedu. Zde přes hlavní silnici přímo a o 100 m dále vlevo stoupáním na Příchovice. Na vrcholu stoupání v zatáčce vlevo a po žluté prudkým stoupáním až k Turnovské chatě. Odtud asi 200 m pěšky lesní cestou vlevo ke královně zděných rozhleden Jizerských hor Štěpánce na vrchu Hvězda.
  • 4. Štěpánka - zděnná rozhledna - 959 m n. m. Od rozhledny zpět k Turnovské chatě a cestou pod chatou vlevo po rovině za závoru. Po 1 km pak lesní pěšinou vpravo přes les asi 150 m až k Bílé skále - pozor není značeno!, ale rozhodně stojí za zhlédnutí.
  • 5. Bílá skála - přírodní útvar - 963 m n. m. Od Bílé skály zpět pod Turnovskou chatu a cestou vlevo po žluté sjezdem kolem Hutterova kříže až k rozcestníku na Perlíčku. Odtud vlevo po zelené k rozcestníku U Bosny a dále sjezdem až do Pasek nad Jizerou ke kostelu a muzeu.
  • 6. Paseky nad Jizerou - osada - 950 m n. m. Od kostela pak pokračujeme prudším sjezdem na cestu zvanou Planýrka asi o 500 m níže - ta tuto kříží. Po ní vlevo a po modré - skoro celou cestu po vrstevnici - až na křižovatku na Mýtě. Dále po hlavní silnici na křižovatce výše vpravo do Harrachova.

• trasa č. 4 obrazová příloha - zajímavosti cestou:
    Klikni na obrázek, který chceš velký!
hotel Motejlek 0,0 km hotel Motejlek na začátku naší trasy, též název první autobusové zastávky v Harrachově
Janov, pila 0,6 Janov - místní část Harrachova - pila
Mýto, most na naší cestě 2,3 Mýto - most přes Mumlavu za křižovatkou
Kořenov, obloukový most přes Jizeru 2,8 Kořenov - obloukový most přes Jizeru, před mostem odbočujeme vpravo
Kořenov, náhon na Jizeře 2,9 Kořenov - starý náhon na řece Jizeře vedle naší cesty, je zde řada míst vhodných ke koupání
Údolí Naděje, most přes Jizeru 3,5 Údolí Naděje - řeka Jizera, starý jednoobloukový most
chatky s bazénem u hotelu Márt 5,2 Kořenov - chatky a bazén u hotelu Márt vedle naší cesty
socha sv. Jana Nepomuckého 8,1 Horní Polubný - socha sv. Jana Nepomuckého u silnice vedle kostela
Kořenov, Beseda 10,2 Kořenov - Beseda, bunkr a v pozadí kostelík na místním hřbitově při sjezdu na křižovatku
Turnovská chata 13,1 Turnovská chata na vrcholu našeho stoupání, odtud pokračujeme k rozhledně kousek pěšky
rozhledna Štěpánka 13,3 Štěpánka - královna zděných rozhleden Jizerských hor
Bílá skála 14,8 Bílá skála - leží o několik metrů výše než Štěpánka a je odtud překrásný výhled po okolí
Hutterův kříž 9,3 Hutterův kříž při naší cestě dále - leží u cesty vlevo
u cesty níže 10,2 viadukt na odbočce z hlavní silnice - tudy pokračujeme po žluté
restaurace na Perlíčku 12,5 Paseky nad Jizerou - restaurace na Perlíčku, u rozcestníku výše jedeme vlevo
rozcestí Bosna 16,2 Paseky nad Jizerou - rozcestí Bosna, zde odbočujeme vpravo
restaurace na Buďárce 21,2 Paseky nad Jizerou - restaurace na Buďárce vedle naší cesty
Paseky n. J., muzeum 21,2 Paseky nad Jizerou - muzeum Krkonošského národního parku
Paseky n. J., kostel 21,2 Paseky nad Jizerou - kostel vedle muzea, před kostelem vpravo dolů
pohled cestou 23,0 pohled dále z naší cesty po Planýrce
  • profil trasy č. 4
  • technické údaje trasy č. 4
číslo na mapě km celkem lokalita m n. m. převýšení povrch značka
1 0,0 Harrachov, Nový Svět 650 0 silnice, asfalt

bez značení

2 2,3 Mýto 600 -50 silnice, asfalt bez značení
3 8,1 Horní Polubný 770 + 170

silnice, asfalt zpevněná c.