Harrachov-Krkonoše

PĚŠÍ TURISTIKA

3. Harrachovský okruh - lehká trasa kolem Harrachova s variantami délka trasy:
    26,9 km - výškový rozdíl: 600 m

• 1. Harrachov - Nový Svět - 650 m n. m. Začátek trasy je v Harrachově - Nový Svět u restaurace Motejlek. Po hlavní silnici mírným stoupáním na křižovatku u hotelu Karolína a dále vpravo přes celý Harrachov až na autobusové nádraží. Zde vpravo po mostě přes řeku Mumlavu a stoupáním na Rýžoviště, jedeme po zelené turistické značce.
  • 2. Harrachov - Rýžoviště - 750 m n. m. Z Rýžoviště pokračujeme bez odbočení dále po pěkné tzv. Krakonošově cestě. Nejprve jedeme téměř po rovině a od resturace Zátiší u lesa delším, ale mírným stoupáním až na rozcestí na Ručičkách. Naše cesta vede zatím stále po zelené značce.
  • 3. Ručičky - rozcestí - 980 m n. m. Na rozcestí na vrcholu pokračujeme vpravo kolem kiosku. Cesta vede zpočátku téměř po vrstevnici a později mírným sjezdem a vzápětí stoupáním až na rozcestí na Studenově. Tato lesní zpěvněná cesta, tzv. Janova cesta, vede po modré turistické značce.
  • 4. Studenov - rozcestí - 900 m n. m. Za chatou na Studenově - další možnost občerstvení - vlevo a delším sjezdem po žluté, zpočátku kamenité cestě, až na rozcestí Krásná vyhlídka pod lesem. Varianta: cestou ze Studenova přímo po modré nejprve prudkým stoupáním, ale později po rovině kolem Janovy skály - skalní "vyhlídka" vlevo kousek od cesty - na Čertovu horu. U odbočky těsně pod vrcholem vlevo a sjezdem níže ke skokanským můstkům - zde se naše cesty opět spojují. Touto variantou si ušetříme značné výškové převýšení ve srovnání s hlavní trasou.
  • 5. Krásná vyhlídka - rozcestí - 740 m n. m. Pěkný sjezd vystřídá pěkné stoupání cestou vpravo kolem několika chalup v lese, část zvaná Hleďsebe. Bez odbočení stoupáme až na rovinku u rozcestí. Zde vpravo 1,2 km ke skokanským můstkům - později se tudy vracíme. Lesní cesta vede po zelené turistické značce.
  • 6. Čertova hora - skokanské můstky - 980 m n. m. Od věže skokanských můstků - krásný výhled na celý Harrachov - zpět na cestu a sjezdem na nám již známé rozcestí. Zde pokračujeme vpravo a bez jediného šlápnutí, po tzv. Nové Janově cestě, až na hlavní silnici v Janově nad pilou - pozor na závoru přes cestu ke konci tohoto úseku!!!
  • 7. Janov - část Harrachova - 580 m n. m. Po příjezdu na silnici hlavní trasa vede vlevo kolem pily v Janově až na křižovatku na Mýtě. Varianta: po příjezdu na hlavní silnici vpravo a mírným stoupáním na začátek naší okružní trasy - tedy do Harrachova na Nový Svět.
  • 8. Mýto - křižovatka - 600 m n. m. Na křižovatce nejprve vlevo a vzápětí vpravo mezi benzinovou pumpu a Hotýlek na Mýtě, možnost občerstvení. Pokračujeme přes starý most přes Jizeru a za ním vpravo mírným stoupáním - odbočka výše vede k lanovému centru - kolem továrny Cutisin až na hlavní silnici u obloukového mostu. Přes silnici přímo a dále v Kořenově u pensionu Sandra, ještě před začátkem stoupání, vpravo. Na rozcestí dále vpravo a přes most do Kořenova Údolí Naděje - možnost koupání.
  • 9. Kořenov - Údolí Naděje - 630 m n. m. Cestou mezi chatami přímo k lesu a lesní zpevněnou cestou závěrečným stoupáním až na Mýtiny pod vlakové nádraží.
  • 10. Mýtiny - vlakové nádraží - 730 m. Z Mýtin - kde máme opět možnost občerstvení, ale můžeme si zde zahrát i golf - pak pokračujeme sjezdem po místní silnici na začátek naší pěkné trasy - tedy do Harrachova na Nový Svět.

• trasa č. 3 obrazová příloha - zajímavosti cestou:
    Klikni na obrázek, který chceš velký!
kaplička se skleněným zvonem 0,5 km Harrachov - Nový Svět, kaplička se skleněným zvonem vlevo u naší cesty
Harrachov, kostel 0,6 Harrachov - kostel sv. Václava vlevo u cesty
skokanské můstky u cesty 2,3 skokanské můstky o kousek dále po pravé straně
Rýžoviště, lanovka 3,0 Harrachov - Rýžoviště, sedačková lanovka na Čertovu horu
hotel Fit-Fun 3,5 Harrachov - Rýžoviště, hotel Fit-Fun s bazénem
restaurace Zátiší 4,1 Harrachov - Rýžoviště, restaurace Zátiší před lesem na tzv. Krakonošově cestě
u cesty 5,5 neporušená příroda vedle naší cesty
Krakonošova cesta 5,9 pohled na naší cestu - delší stoupání až na rozcestí na Ručičkách
rozcestí na Ručičkách 6,9 rozcestí Ručičky na vrcholu stoupání - máme zde možnost občerstvení
květena kolem cesty 7,0 pohled na přírodu kolem naší cesty
cesta na Studenov 7,5 pohled na naší cestu na Studenov
rozcestí na Studenově 10,0 rozcestí na Studenově - varianta naší cesty vede přímo, my však odbočujeme vlevo po žluté
vleky na Studenově 11,1 cestou křížíme lyžařské sjezdovky na Studenov
rozcestí Krásná vyhlídka 12,3 rozcestí Krásná vahlídka - odbočujeme vpravo na zelenou turistickou značku
rozcestí výše 13,8 rozcestí výše - na rovině - odbočujeme vpravo ke skokanským můstkům
mamutí můstek 14,8 pohled na věž skokanského můstku
pohled na Harrachov 14,7 pohled na Harrachov ležící pod námi
Janova skála 11,2 Janova skála na variantě naší trasy
  • profil trasy č. 3

• technické údaje trasy č. 3
číslo na mapě km celkem lokalita m n. m. převýšení povrch značka
1 0,0 Harrachov, Nový Svět 650 0 silnice asfalt

začátek bez značení,dále od aut. n. ztz