Harrachov-Krkonoše

2. Časovka
    A
    : kratší okruh na Jizerku
    B: trasa na porovnání tělesné zdatnosti při jízdě na čas

délka trasy: 25,9 km - výškový rozdíl: 410 m

A:
  • 1. Harrachov - Nový Svět - 650 m n. m. Začátek trasy je v Harrachově - Nový Svět u Pensionu K. Odtud přes most - řeka Milnice - na hlavní silnici a vpravo pak sjezdem kolem hotelu Motejlek a pily v Janově na křižovatku na Mýtě.
  • 2. Harrachov - Mýto - 600 m n. m. Na křižovatce pokračujeme po hlavní silnici mírným stoupáním vpravo a to až za obloukový most přes řeku Jizeru. Zde vpravo a po vedlejší silnici nejprve po rovině do Kořenova. Stoupáním pak, kolem restaurace Jizerský Dvůr, až k vlakovému nádraží.
  • 3. Kořenov - nádraží - 700 m n. m. Od nádraží nejprve přímo po rovině a po přejezdu kolejí mírným, ale delším stoupáním na Horní Polubný. Na první křižovatce - u hotelu Sport - odbočíme vpravo a dalším stoupáním po silnici až na Václavíkovu Studánku na vrcholu.
  • 4. Václavíkova Studánka - samota - 880 m n. m. Od Václavíkovi Studánky pokračujeme stále po silnici, bez možnosti odbočení, až na parkoviště pod Bukovcem v osadě Jizerka. Zde máme možnosti občerstvení.
  • 5. Jizerka - parkoviště pod Bukovcem - 910 m n. m. Přes parkoviště vpravo k lesu a lesní zpevněnou cestou, zpočátku prudkým, později mírným sjezdem k železničnímu mostu a rozcestníku dále. Celý tento úsek vede po červené turistické značce. U rozcestníku vlevo a přes starý jednoobloukový most přes Jizeru. Mezi chatami na rovinku do Kořenova - Údolí Naděje.
  • 6. Kořenov - Údolí Naděje - 630 m n. m. Po cestě dále přímo k lesu a stoupáním přes les, po zpevněné lesní cestě, až na Mýtiny. Sjezdem po silnici pak na začátek naší okružní trasy.

• B:
  • Z Harrachova sjezdem na Mýto a vpravo po hlavní silnici k obloukovému mostu přes Jizeru. Před mostem vpravo k chatám v Kořenově - Údolí Naděje a mezi chatami vlevo přes most a dále k rozcestníku. Zde vpravo - později podjíždíme železniční most - a stále po červené až na parkoviště pod Bukovcem. Vlevo po silnici pak přes Václavíkovu Studánku na křižovatku u hotelu Sport v Horním Polubným. Vlevo pak sjezdem přes Kořenov, kolem vlakového nádraží, až na hlavní silnici u obloukového mostu přes Jizeru. Vlevo pak sjezdem na Mýto a opět vlevo do Harrachova.

• trasa č. 2 obrazová příloha - zajímavosti cestou:
    Klikni na obrázek, který chceš velký!
pension K 0,0 km pension K na začátku naší menší okružní trasy
řeka Mumlava 0,6 náhon na řece Mumlavě k malé vodní elektrárně u pily v Janově
pila Janov 0,7 Janov - pila, v okolních lesích se nachází větší množství zajímavých skalních masivů
hotýlek na Mýtě 2,3 Hotýlek na Mýtě pod naší cestou - máme zde první možnost občerstvení
hotel Márt 5,5 hotel Márt vlevo u silnice při stoupání na Kořenov nádraží
ubytovací hostinec Jozerský Dvůr 5,7 ubytovací hostinec Jizerský Dvůr v Kořenově pod naší cestou
Kořenov, vlakové nádraží 5,8 Kořenov - vlakové nádraží, v letních měsících zde bývá výstava historických vagónů a lokomotiv
Kořenov, bývalé depo 6,0 Kořenov - depo u vlakového nádraží, dnes již bez střechy
hotel Sport 7,5 hotel Sport na křiovatce kde odbočujeme vpravo směrem na Václavíkovu Studánku a dále naJizerku
bývalý větrný mlýn 8,2 bývalý větrný mlýn u cesty na Václavíkovu Studánku
Václavíkova Studánka 10,0 samota Václavikova Studanka na vrcholu našeho stoupani
parkoviště pod Bukovcem 13,3 restaurace na parkovišti pod Bukovcem v osade Jizerka
občerstvení dále 14,0 doplnění tekutin při sjezdu od parkoviště na Bukovci
pohled na Bukovec 16,5 pohled z naší cesty na Bukovec - jedinou čedičovou horu v Jizerských horách
Kořenov, železniční most 21,0 Údolí Naděje - železniční most přes řeku Jizeru
starý most přes Jizeru 22,6 Údolí Naděje - starý jednoobloukový most přes řeku Jizeru
Mýtiny, vlakové nádraží 23,8 Mýtiny - vlakové nádraží vlevo nad naší cestou
cesta k přechodu do Polska 24,0 Mýtiny - železniční viadukt vlevo u naší cesty, o něco výše je turistický přechod do Polska
hotel Diana 25,3 hotel Diana pod naší cestou vpravo při sjezdu na začátek naší trasy
  • profil trasy č. 2

• technické údaje trasy č. 2
číslo na mapě km celkem lokalita m n. m. převýšení povrch značka