Harrachov-Krkonoše
Zpět

CYKLOTURISTIKA

• 10. Pivní stezka
  • poznávací trasa po okolí s větším výškovým převýšením
  • délka trasy: 45,2 km - výškový rozdíl: 845 m
  • 1. Harrachov - Nový Svět - 650 m n. m. Začátek trasy je v Harrachově - Nový Svět u restaurace Motejlek. Po hlavní silnici mírným stoupáním na křižovatku u hotelu Karolína a dále vpravo přes celý Harrachov až na autobusové nádraží. Zde vpravo po mostě přes Mumlavu a stoupáním na Rýžoviště, jedeme po zelené turistické značce.
  • 2. Harrachov - Rýžoviště - 750 m n. m. Z Rýžoviště pokračujeme bez odbočení dále po pěkné tzv. Krakonošově cestě. Nejprve jedeme téměř po rovině a od resturace Zátiší u lesa delším, ale mírným stoupáním až na rozcestí na Ručičkách. Naše cesta vede zatím stále po zelené značce.
  • 3. Ručičky - rozcestí - 980 m n. m. Na rozcestí vlevo nejprve mírným, ale dlouhým stoupáním až na Dvoračky. Cestou přejíždíme několik lyžařských sjezdovek vedoucích z Lysé hory ležící po levé straně.
  • 4. Dvoračky - chata - 1125 m n. m. Za chatou vpravo prudkým sjezdem na rozcestí v Sedle pod Dvoračkami. Zde vlevo po zelené nebo přímo a u dalšího rozcestníku vlevo. Obě cesty se dále spojují a dovedou nás na Rezek.
  • 5. Rezek - osada, rozcestí - 893 m n. m. Na křižovatce vpravo a po silnici stále po zelené až ke konci lesa. Zde vlevo a vzápětí vpravo sjezdem po zelené. Za Hejlovem v mírném sjezdu z asfaltové silnice vpravo až na rozcestí níže v Bratrouchově.
  • 6. Bratrouchov - osada - 770 m n. m. Na rozcestí - 100 m pod penzionem Omega - odbočujeme ze zelené vlevo a dlouhým sjezdem pak po silnici až na hlavní silnici u řeky Jizery. Zde vlevo a za Hradskem - leží vpravo za řekou - v dlouhé levotočivé zatáčce vpravo přes most - je vidět ze silnice. Přes most a výše vpravo ze silnice do protisměru a po žluté k zřícenině hradu Nístějka.
  • 7. Nístějka - zřícenina hradu - 425 m n. m. Po prohlídce zbytků hradu pokračujeme po žluté lesní cestou, výše prudkým stoupáním, až k odbočce k Dykově skále. Od skály pak zpět a dále až do Vysokého nad Jizerou na vrcholu stoupání.
  • 8. Vysoké nad Jizerou - město - 695 m n. m. Po silnici kolem pekárny a kostela k místnímu muzeu a dále vpravo přes náměstí. Po silnici pak nejprve po rovině a později sjezdem kolem lyžařského areálu v Šachtách, bez odbočení, až na křižovatku ve Sklenařicích k restauraci Mexiko.
  • 9. Sklenařice - osada - 610 m n. m. Po občersvení pokračujeme po silnici přímo stoupáním až k první odbočce na rovině po 1,5 km. Zde vpravo a sjezdem na další křižovatku. Na ní vlevo až ke kostelu a muzeu v Pasekách nad Jizerou.
  • 10. Paseky nad Jizerou - osada - 660 m n. m. Před kostelem prudkým sjezdem vpravo na cestu, která tuto kříží asi o 500 m níže. Zde vlevo po modré až na křižovatku na Mýtě - jedeme po tzv. Planýrce.
  • 11. Mýto - křižovatka - 600 m n. m. Přes starý most na Mýtě vpravo a za Hotýlkem na Mýtě vlevo na křižovatku. Vpravo pak po hlavní silnici mírným stoupáním kolem pily v Janově na začátek naší pěkné okružní trasy.

• trasa č. 10 obrazová příloha - zajímavosti cestou:
    Klikni na obrázek, který chceš velký!
kaplička se skleněným zvonem 0,5 km Harrachov - Nový Svět, kaplička se skleněným zvonem vlevo u naší cesty
Harrachov, kostel 0,6 Harrachov - kostel sv. Václava vlevo u cesty
skokanské můstky u cesty 2,3 skokanské můstky o kousek dále po pravé straně
Rýžoviště, lanovka 3,0 Harrachov - Rýžoviště, sedačková lanovka na Čertovu horu
Rýžoviště, hotel Fit-Fun 3,5 Harrachov - Rýžoviště, hotel Fit-Fun s bazénem
chata Dvoračky 9,2 Dvoračky - chata, máme zde jednu z dalších možností občerstvení
Rezek, restaurace 14,6 Rezek - chata, rozcestí, možnost občersvení
pohled z cesty 23,2 železniční most, silnice a řeka Jizera - o kousek dále odbočujeme vpravo
most přes Jizeru cestou 24,2 starý most přes Jizeru - po přejezdu mírným stoupáním k odbočce ze silnice vpravo na žlutou tur. značku
zřícenina hradu Nístějka 25,8 zřícenina hradu Nístějka u naší cesty výše - maketa hradu je ve Vysokém v muzeu
Dykova skála, vyhlídka 27,9 Dykova skála vpravo na odbočce z naší cesty výše, rozhled po okolí
Vysoké n. Jiz., kostel 29,4 Vysoké nad Jizerou - kostel sv. Kateřiny
Vysoké n. Jiz., muzeum 29,5 Vysoké nad Jizerou - muzeum, otevřeno v roce 1930
Paseky n. Jiz., muzeum 35,9 Paseky nad Jizerou - muzeum Krkonošského národního parku
Paseky n. Jiz., kostel 36,0 Paseky nad Jizerou - barokní kostel sv. Václava
pohled z Planýrky 41,0 Planýrka - pohodová lesní zpevněná cesta od Pasek na Mýto
Hotýlek na Mýtě 42,9 Hotýlek na Mýtě za mostem
Janov a řeka Mumlava 43,4 Janov, náhon malé vodní elektrárny u pily
  • profil trasy č.10

• technické údaje trasy č. 10
číslo na mapě km celkem lokalita m n. m. převýšení povrch značka
1 0,0 Harrachov, Nový Svět 650 0 silnice, asfalt

začátek bez značení,dále od aut. n. ztz

2 3,0 Harrachov, Rýžoviště 750 + 100 silnice, asfalt ztz
3 6,9 Ručičky, rozcestí 980 + 230 lesní cesta, asfalt, zpevněná cesta ztz
4 9,2 Dvoračky, chata, rozcestí 1125 + 145 cesta lesní, zpevěná čtz a mtz, z rozcestí níže po ztz
5 14,6 Rezek, rozcestí 893 - 232 silnice, asfalt, zpevněná cesta ztz, ke konci žtz, ale též možno stále po ztz
6 20,2 Bratrouchov 770 - 123 silnice, asfalt, zpevněná lesní c. ztz, na silnici níže pak bez značení vlevo, mtz, žtz
7 25,8 Nístějka 425 - 345 lesní zpěvněná cesta, kamenitá c. žtz
8 29,4 Vysoké nad Jizerou 695 + 270 silnice, asfalt začátek čtz, dále po silnici bez značení
9 32,4 Sklenařice, rest. Mexiko 610 - 85 silnice, asfalt bez značení
10 35,9 Paseky nad Jizerou 660 + 50 asfalt. cesta, lesní zpevněná cesta ztz, mtz