Harrachov-Krkonoše
Turistika
Zpět

PĚŠÍ TURISTIKA

1. Na rozjezd - velmi lehká trasa pro rodiny s malými dětmi na odpoledne délka trasy:
    16,5 km - výškový rozdíl: 240 m

• 1. Harrachov - Nový Svět - 650 m n. m. Začátek trasy je v Harrachově - Nový Svět u restaurace Motejlek, je to též název první autobusové zastávky v Harrachově nedaleko benzinové pumpy. Odtud mírným stoupáním po hlavní silnici asi 150 m a vlevo přes Hábův most. Dále pokračujeme téměř v protisměru po vedlejší silnici, nejprve skoro po rovině a později mírným, ale delším stoupáním. Jedeme kolem hotelu Diana nad fotbalovým hřištěm až pod vlakové nádraží na Mýtinách. Až potud vede cesta po červené turistické značce po asfaltovém povrchu. Odbočíme-li na vrcholu stoupání ze silnice vpravo pod železniční viadukt, za ním ihned vlevo, přijedeme k vlakovému nádraží. Dále sjezdem pod budovu nádraží na naší původní cestu.
  • 2. Harrachov - Mýtiny - 750 m n. m. Na Mýtinách přes parkoviště - silnice zde končí - a za garážemi u lesa odbočujeme z červené vpravo do lesa. Za závorou vlevo a sjezdem lesní zpevněnou cestou - !!! pozor na velmi prudký sjezd ke konci tohoto úseku a na závoru za ním!!! - do Kořenova - Údolí Naděje.
  • 3. Kořenov - Údolí Naděje - 630 m n. m. Po sjezdu na rovinku se dáme před chatami cestou vpravo na prohlídku Údolí naděje. Je zde možnost koupání v řece Jizeře - plné velkých balvanů na opalování, sběr hub a borůvek. Po dojezdu k železničnímu mostu - cesta dále pokračuje do Polska - se vracíme, vpravo mezi chaty na starý most přes Jizeru a po 100 m u rozcestníku vlevo. Na další křižovatce pak vpravo a stoupáním na Kořenov - nádraží. Cestou máme řadu možnosti občertvení.
  • 4. Kořenov - nádraží - 700 m n. m. Od nádraží sjíždíme zpět asi 500 m do první serpentýny. Dále vlevo po žluté pod železniční viadukt a za ním vpravo cestou nad tratí. Ke konci tohoto úseku musíme kola kousek cesty převést. Sjezdem se pak dostaneme na asfaltovou cestu u železničního mostu přes Jizeru. Mírným sjezdem vpravo se dostaneme na nám již známé rozcestí a na další křižovatku. Na silnici pak vlevo k obloukovému mostu přes Jizeru. Zde pokračujeme přímo přes hlavní silnici a sjezdem kolem továrny na výrobu umělých střev - Cutisinu - až na křižovatku na Mýtě ležící za starým mostem přes Jizeru vlevo. Odbočkou vlevo pod Cutisinem můžeme skoro při cestě navštívit pěkné lanové centrum.
  • 5. Harrachov - Mýto - 600 m n. m. Z křižovatky na Mýtě - možnost občerstvení - pokračujeme vpravo mírným stoupáním kolem pily v Janově na začátek naší menší okružní cesty - tedy do Harrachova na Nový Svět.
  • trasa č. 1 obrazová příloha - zajímavosti cestou:
    Klikni na obrázek, který chceš velký!
řeka Milnice 0,0 km řeka Milnice na začátku naší trasy naproti hotelu Motejlek - za autobusovou zastávkou
hotel Diana 0,6 hotel Diana pod naší cestou vlevo - leží nad fotbalovým hřištěm
Mýtiny, vlakové nádraží 3,3 Mýtiny, místní část Harrachova, vlakové nádraží nad naší cestou vpravo - je odtud spojení na Kořenov, Tanvald atd.
tunel na trati do Harrachova --- Mýtiny - poslední tunel na trati Kořenov - Harrachov, je mimo naší trasu
Lesní skalka --- Mýtiny - jedna ze skalek v lese pod golfovým hřištěm, je mimo naší trasu
řeka Jizera 4,8 Údolí Naděje - řeka Jizera, je zde řada vhodných míst ke koupání za vhodného počasí
masiv Pašerák 5,0 skalní masiv Pašerák s řadou pěkných výstupových cest i se skobami, na obrázku Přímá cesta VI
železniční most přes řeku Jizeru 5,1 Údolí Naděje - železniční most přes řeku Jizeru ke konci české části údolí
most přes Jizeru 6,2 Údolí Naděje, starý jednoobloukový most přes řeku Jizeru
hotel Márt 8,8 hotel Márt vlevo u silnice při stoupání na Kořenov nádraží
ubytovací hostinec Jizerský Dvůr 9,1 ubytovací hostinec Jizerský dvůr v Kořenově pod naší cestou
Kořenov, vlakové nádraží 9,2 Kořenov - vlakové nádraží, v letních měsících zde bývá výstava historických vagónů a lokomotiv
Kořenov, bývalé depo 9,3 Kořenov - depo u vlakobvého nádraží, dnes již bez střechy
železniční viadukt na naší trase 10,2 viadukt na odbočce z hlavní silnice - tudy pokračujeme po žluté
skalní stěny u tratě 12,5 trať se skalisky poblíž železničního mostu - v zimních měsících zde jsou překrásné ledopády
Mýto, starý most přes Jizeru 15,2 starý most na Mýtě přes řeku Jizeru, vidíme odtud soutok Mumlavy s Jizerou
Hotýlek na Mýtě 15,2 Hotýlek na Mýtě o kousek dále, možnost občersvení
řeka Mumlava 16,5 Janov, náhon malé vodní elektrárny u pily
  • profil trasy č. 1

• technické údaje trasy č. 1
číslo na mapě km celkem lokalita m n. m. převýšení povrch značka
1 0,0 Harrachov, Nový Svět 650 0 silnice, asfalt

čtz

2 2,1 Harrachov, Mýtiny 750 + 100 lesní cesta, zpevněná bez značení
3 3,2 Kořenov, Údolí Naděje 630 - 120 lesní cesta, asfalt, zpevněná cesta část čtz a dále bez značení
4 8,2 Kořenov, vl. nádraží 700 + 70 silnice, asfalt bez značení, žtz a bez zn.