Dvacet oblíbených tras pro cyklisty

1. Na rozjezd - délka trasy: 15,3 km a výškové převýšení: 240 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *Harrachov, Mýtiny *lesní cestou u lesa výše a za závorou vlevo sjezdem do Údolí naděje *před budovami po sjezdu vpravo na prohlídku údolí a od železničního mostu pak zpět k chatám *údolí naděje, most přes Jizeru *na rozcestí dál vlevo na místní silnici a vpravo stoupáním až k budově vlakového nádraží s muzeem v Kořenově *zpět k penzionu U Krbu *vpravo lesní cestou s modrou značkou *lesní chata *dál po místní silnici bez značky *Kořenov, hlavní silnice *vlevo sjezdem k obloukovému mostu přes Jizeru a před mostem vpravo *Lanové centum *Mýto, Hotýlek na Mýtě *Janov, náhon u elektrárny *Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Na rozjezd

2. Na Jizerku - délka trasy: 24,7 km a výškové převýšení: 410 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *Harrachov, Janov *Harrachov, Mýto *Kořenov, obloukový most přes Jizeru, za mostem vpravo *Kořenov, vlakové nádraží *Horní Polubný - stoupáním k hotelu Sport a vpravo *dál stoupáním přes Václavíkovu Studánku *Jizerka, Mořina *po Promenádní cestě vlevo *U bunkru, rozcestí - dál přímo *Promenáda, rozcestí s občerstvením *vpravo po Jizerské silnici *rašeliniště Jizerky *Jizerka, osada *Jizerka, Mořina, vlevo k lesu *dál delším sjezdem lesní cestou do Údolí naděje *železniční most nad naší cestou *starý most přes Jizeru *stoupáním na Mýtiny pod vlakové nádraží *sjezdem po místní silnici do Harrachova na Nový Svět

Fotogalerie / Na Jizerku

3. Východní okruh - délka trasy: 25,2 km a výškové převýšení: 700 m - varianta trasy: A/22,7 km - B/20,8 km

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *Harrachov, autobusové nádraží *dál vpravo po Krakonošově cestě, zelená tur. značka *Ručičky, rozcestí s kioskem *vpravo po modré na Studenov *z rozcestí za restaurací vlevo sjezdem - žlutá značka * Lisčí Díra, rozcestí *vpravo stoupáním po zelené *Hleďsebe, samota *Na Kamlu, rozcestí - vpravo po zelené *Pod Čertovou horou, rozcestí s pěkným výhledem na město a zpět *Na Kamlu, rozcestí - dál vpravo sjezdem po Nové Janově cestě *hlavní silnice - varianta B: vpravo do Harrachova - hlavní trasa vlevo *Mýto, Hotýlek na Mýtě *za starým mostem přes Jizeru vpravo *Kořenov, obloukový most přes Jizeru a vpravo *za mostem vlevo do Údolí naděje *stoupáním na Mýtiny *Harrachov, Nový Svět - varianta A: z rozcestí na Studenově dál po modré *Janova skála *na začátku sjezdovky z Čertovy hory vlevo *Pod Čertovou horou, rozcestí *dál již shodně s hlavní trasou

Fotogalerie / Východní okruh

4. Odpolední okruh - délka trasy: 30,4 km a výškové převýšení: 410 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *Harrachov, Mýto - vpravo *před obloukovým mostem přes Jizeru vpravo *Údolí naděje, přes starý most vlevo až na místní silnici *dál vpravo stoupáním *Kořenov, vlakové nádraží *Horní Polubný, kostel *po silnici vlevo *Kořenov, Beseda - motorest *vlevo stoupáním na Příchovice *na vrcholu stoupání vlevo po žluté dalším stoupáním *vrch Hvězda - rozhledna Štěpánka *pod Turnovskou chatou vlevo *Bílá skála - je špatně značeno a zpět pod chatu *z rozcestí za Turnovskou chatou vlevo sjezdem po žluté *Na Perlíčku, rozcestí a vlevo *Bosna, rozcestí a vpravo *Paseky nad Jizerou - kostel, muzeum *Planýrka a vlevo po modré *Mýto, starý most přes Jizeru *Harrachov

Fotogalerie / Odpolední okruh

5. Severní okruh - délka trasy: 36,0 km a výškové převýšení: 680 m - varianta trasy A: 32,6 km B: 17,9 km C: 38,2 km D: 26,8 km

stručný popis trasy: *Harrachov *odbočka před Janovem, vlevo *Nová Janova cesta *Na Kamlu, rozcestí - vlevo *pod Čertovou horou, rozcestí a vpravo *sjezdovka z Čertovy hory a vpravo *Janova skála *Studenov *Ručičky, rozcestí a vlevo *rozcestí na Kládovou cestu a vpravo *Kládová cesta *Krakonošova snídaně, rozcestí *pod Voseckou boudou, rozcestí a vlevo po Terexu *hlavní silnice a vlevo do města - varianta A: lanovkou na vrchol Čertovy hory a dál již po hlavní trase - varianta B: z Ručiček sjezdem do města - varianta C: z rozcestí Pod Voseckou boudu stoupáním k boudě a zpět - varianta D: z Krakonošovy snídaně sjezdem do města

Fotogalerie / Severní okruh

6. Na zahřátí - délka trasy: 38,0 km a výškové převýšení: 885 m - varianta trasy: 28,7 km a výškové převýšení: 770 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Harrachov, autobusové nádraží a vpravo *Rýžoviště *Ručičky *po Kostelní cestě, žlutá - dlouhým sjezdem vlevo *Rokytnice nad Jizerou *po žluté a dál červené stoupáním *Stráž, skalní vyhlídka *Jablonec nad Jizerou, hlavní silnice *varianta trasy pokračuje vpravo až do Harrachova *hlavní trasa dlouhým stoupáním po silnici do Sklenařic, restaurace Mexiko *vpravo stoupáním na první křižovatku výše *vpravo sjezdem do Pasek nad Jizerou ke kostelu a muzeu *sjezdem na Planýrku a dál vlevo *Mýto, starý most, Hotýlek na Mýtě *Harrachov

Fotogalerie / Na zahřátí

7. Na houpačce - délka trasy: 44,6 km a výškové převýšení: 750 m - varianta trasy A: 34,8 km a B: 36,2 km

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *Mýtiny, dál po lesní cestě za závorou sjezdem *Údolí naděje, most přes Jizeru *Martinské údolí, rozcestí a vpravo *železniční most *Bukovec - starý lom, rozcestí *starý lom a zpět *Jizerka a vpravo do osda *rašeliniště Jizerky *Promenáda, rozcestí s občerstvením *Smědava, rozcestí, resturace *vlevo po silnici *Souš, vodní nádrž *v osadě vlevo na Nýčovy domky *Horní Polubný *Kořenov, Beseda *Příchovice, rozcestí na vrcholu a vlevo *stoupáním na Štěpánku *Bílá skála *zpět na Besedu a vpravo na Mýto *Harrachov - varianta A: *shodně s hlavní trasou, ale od kostela v Horním Polubným vlevo do Harrachova - varianta B: od motorestu v Kořenově sjezdem vlevo do Harrachova

Fotogalerie / Na houpačce

8. Odpočinková trasa - délka trasy: 36,9 km a výškové převýšení: 500 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Harrachov, Mýtiny *u lesa vpravo a výš sjezdem vlevo *Údolí naděje, most přes Jizeru *Martinské Údolí, rozcestí - vpravo *Jizerka, Mořina - vpravo *Jizerka, osada *rašeliniště Jizerky *Promenáda, rozcestí a vlevo *U bunkru, rozcestí - vpravo *Vlašský hřbet *Jezdecká cesta, rozcestí - vlevo *Ve Skalách, vyhlídkové skalisko nad přehradou Souš *Knížecí cesta *Horní Polubný - vlevo *Kořenov, nádraží *u obloukového mostu přes Jizeru přímo *Dolní Kořenov, stará silnice *starý most přes Jizeru na Mýtě, Hotýlek na Mýtě *Harrachov, Janov *Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Odpočinková trasa

9. Zahřívací trasa - délka trasy: 39,4 km a výškové převýšení: 700 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *Mýtiny, dál lesní cestou za závorou vlevo sjezdem *Kořenov, Údolí naděje, starý most přes Jizeru *Kořenov, nádraží *Horní Polubný, kostel - dál vlevo po silnici *Kořenov, Beseda - motorest *Příchovice, rozcestí na vrcholu stoupání a vlevo *Štěpánka, rozhledna *Bílá skála a zpět po Turnovskou chatu a vlevo po žluté *Na Perlíčku, rozcestí a přímo sjezdem na silnici *Sklenařice, Mexiko *Vysoké nad Jizerou, kostel, muzeum *sjezdem z náměstí přes Tříč do Jablonce nad Jizerou *Mýto, křižovatka *Harrachov

Fotogalerie / Zahřívací trasa

10. Pivní stezka - délka trasy: 45,2 km a výškové převýšení: 865 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Rýžoviště *po modré Krakonošově cestě stoupáním *Ručičky, rozcestí *Dvoračky *Sedlo pod Dvoračkami, rozcestí - přímo =lepší cesta *Pod Vlčím vrchem, rozcestí - vlevo po silnici *Rezek, restaurace *zpět na rozcestí a dál po zelené *Nad Františkovem, rozcestí *Hejlov *Bratrouchov, pod penzionem Omega vlevo *na hlavní silnici po sjezdu vlevo *Hradsko *dál ze silnice vpravo *most přes Jizeru a výš vpravo, žlutá značka *Nístějka, zřícenina hradu *Dykova skála *Vysoké nad Jizerou *Sklenařice, Mexiko *z první křižovatky výš vpravo *Paseky nad Jizerou, kostel, muzeum *Planýra a vlevo *Mýto, Hotýlek na Mýtě *Harrachov

Fotogalerie / Pivní stezka

11. Jižní okruh - délka trasy: 47,6 km a výškové převýšení: 1150 m - varianta trasy: délka: 42,5 a výškové převýšení: 900 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýtiny *Údolí naděje *Kořenov, vlakové nádraží *Horní Polubný, kostel *Černá říčka *Desná *Riedlův náhrobek *Desná, křižovatka - vpravo na Albrechtice v Jizerských horách *na vrcholu vlevo dalším stoupáním na Špičák, rozhledna *zpět na silnici a vlevo a asi po 200m vpravo *varianta trasy odbočuje po 1,2 km vpravo a výš již po zelené na Mariánskohorské boudy, dál s hlavní trasou *hlavní trasa dál sjezdem *Antonínov a vpravo po žluté stoupáním *Mariánskohorské boudy *dál sjezdem k protržené přehradě *po prohlídce zpět a stoupáním a sjezdem na soušskou silnici, vlevo a výše vpravo po Jezdecké cestě *Vlašský hřbet *Jizerka *po místní silnici na Horní Polubný *Kořenov *Harrachov

Fotogalerie / Jižní okruh

12. Divočinou - délka trasy: 47,6 km a výškové převýšení: 420 m - varianta trasy: délka: 50 km a výškové převýšení: 510 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýto *Jablonec nad Jizerou *Tříč *Vysoké nad Jizerou *Šachty a vlevo na Stanovy a dál na Návarov *sjezdem k penzionu u řeky *varianta trasy se na toto místo vrací /kola si můžeme uložit zde/ *po Palackého cestě výše a kolem řeky Kamenice zhlédnout zajímavá místa výše - varianta trasy se vrací a dál po silnici na Držkov, Plavy a zde vpravo na hlavní trasu *hlavní trasa dál s koly pěšky po stezce do Plavů *Tanvald *Desná *Riedlův náhrobek *zpět a dál delším stoupáním vpravo *Kořenov, motorest na vrcholu *Mýto *Harrachov

Fotogalerie / Divočinou

13. Na rozhlednu Žalý s Vysokohorskou variantou - délka trasy: 67,5 km a výškové převýšení: 1120 m - varianta trasy: délka: 83,7 km a výškové převýšení: 1600 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Rýžoviště *Ručičky *Dvoračky *Sedlo pod Dvoračkami, vlevo sjezdem po zelené asi 1,5 km *vlevo po trase KRNaPu č.1 *Dolní Mísečky, vlevo po silnici *Horní Mísečky, rozcestí v zatáčce - varianta trasy dál vlevo a hlavní trasa přímo *Pod Harrachovou skálou, rozc. *Rovinka, rozc. *Žalý, rozhledna s restaurací *Benecko *Hrabačov, křižovatka *Poniklá *Jablonec nad Jizerou *Mýto *Harrachov
*varianta trasy: *z Horních Míseček /viz. výše/ dlouhým stoupáním po Masarykově silnici na Vrbatovo návrší a dál na Labskou boudu *zpět na Horní Mísečky a po silnici sjezdem až do Hrabačova na kruhovou křižovatku *dál již shodně s hlavní trasou

Fotogalerie / Na rozhlednu Žalý

14. Na střechu Jizerských hor - délka trasy: 60,2 km a výškové převýšení: 474 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýto *Kořenov, nádraží *Horní Polubný - u hotelu Sport vpravo *výše ze silnice vlevo po Knížecí cestě, žlutá *Cesta pod Černým vrchem *Soušská silnice *Smědava *Předěl, vlevo *Pod Klínovým vrchem, rozcestí *Paličník, skalní vyhlídka *zpět na rozcestí a vlevo sjezdem po Paličníkové cestě *Na písčinách, rozcestí a vlevo *Tišina, rozcestí a vpravo *Smrk, rozhledna *zpět na rozcestí Na písčinách, dál přímo *Předěl, rozcestí a vlevo po červené *Zelený kámen, rozcestí *vlevo bez značky *Houba, dál sjezdem vlevo *Rybí loučky - cestou vpravo *přes Střední Jizerský hřbet *dál sjezdem do Jizerky *Václavíkova Studánka *Horní Polubný *Kořenov, nádraží *Mýto *Harrachov

Fotogalerie / Na střechu Jizerských hor

15. Pohádková trasa - délka trasy: 71,8km a výškové převýšení: 475 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýtiny *Údolí naděje *Kořenov, nádraží *Horní Polubný, výše vpravo směr na Jizerku *výše po Knížecí cestě vlevo *Cesta pod Černým vrchem a dál vlevo *Soušská silnice *Kasárenská silnice *Na Kneipě, přímo *Pavlova cesta kolem Smědavské hory *Nad Černým potokem, rozcestí a vpravo *U Tetřeví boudy, rozcestí a vlevo *Krásná Máří, skalní vyhlídka *Hřebínek, rozcestí s občerstvením *Gregorův kříž, rozcestí, vlevo *Šámalova chata *Kristiánov, muzeum * PR Na Čihadle *Na Kneipě *Hraniční cesta *Promenáda, rozcestí *Jizerka *Jizerka, Mořina *Václavíkova Studánka *Horní Polubný *Kořenov, nádraží *Mýto *Harrachov

Fotogalerie / Pohádková trasa

16. Cesta rájem - délka trasy: 74,1 km a výškové převýšení: 620 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýtiny *Údolí naděje *Kořenov, nádraží *Horní Polubný - u hotelu Sport vpravo *výše vlevo po Knížecí cestě *Ve skalách, vyhlídkové skalisko *cesta pod Černým vrchem *Soušská silnice *Kasárenská silnice *Na Kneipě *Čihadla, rozcestí *Kristiánov, muzeum *na rozcestí dál vlevo *Josefodolská přehrada *Hrabětice, vpravo *Královka, rozhledna s restaurací *Šámalova chata *Gregorův kříž, rozcestí *Hřebínek, rozcestí *Točna, rozcestí *Krásná Máří, skalní vyhlídka *U Tetřeví boudy, rozcestí *PR Na Čihadle *Na Kneipě - vpravo *Smědava, restaurace *Promenáda, rozcestí - přímo *Jizerka, osada *Jizerka, Mořina - cestou k lesu a dál dlouhým sjezdem *Údolí naděje, most přes Jizeru *Mýtiny *Harrachov

Fotogalerie / Cesta rájem

17. Západní okruh - délka trasy: 77,0 km a výškové převýšení: 1166 m - varianta trasy: délka: 74,2 km a výškové převýšení: 1110 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýtiny *Kořenov, nádraží *Horní Polubný, vpravo *Jizerka *vpravo přes Střední Jizerský hřbet *Rybí loučky *Houba *Předěl, rozcestí - varianta dál vpravo *Pod Klínovým vrchem, rozcestí *Paličník skalní vyhlídka a zpět na rozcestí a vlevo *Na písčinách, rozcestí - dál spolu s variantou trasy vlevo *U Červeného buku, rozcestí - vpravo *Streitův obrázek, rozcestí *Nové Město pod Smrkem, silnice a vlevo *Ludvíkov pod Smrkem *Přebytek *Pekelské sázky, vyhlídka u silnice *Obří sud, restaurace u cesty *Lázně Libverda *Hejnice, chrám *Bílý Potok *Smědava *výš vlevo po Hraniční cestě a ihned vpravo na Cestu pod Černým vrchem *Horní Polubný *Kořenov, nádraží *Mýto, křižovatka *Harrachov

Fotogalerie / Západní okruh

18. Královská trasa - délka trasy: 76,0 km a výškové převýšení: 1500 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýtiny *Kořenov, Údolí naděje *Kořenov, vlakové nádraží *Horní Polubný, vpravo *Jizerka, osada *Promenáda, rozcestí * Smědava, restaurace - po silnici sjezdem vpravo *Bílý Potok *Hejnice, chrám - vlevo *Ferdinandov a výše vlevo *dlouhé stoupání po Rauscheckově cestě *Hřebínek, rozcestí s občerstvením * *Gregorův kříž, rozcestí - vlevo *Šámalova chata *Královka, rozhledna s restaurací *Hrabětice, rozcestí - vpravo sjezdem *Severák, rozcestí- vlevo *Slovanka, rozhledna *Karlov *Josefův Důl *Josefův Důl, křižovatka a vlevo *Albrechtice v Jizerských horách *Desná, křižovatka a vlevo *Kořenov, Beseda - motorest *Mýto *Harrachov

Fotogalerie / Královská trasa

19. Ranní ptáče ... - délka trasy: 75,0 km a výškové převýšení: 1165 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Rýžoviště *Ručičky *Dvoračky *Sedlo pod Dvoračkami, rozcestí - vlevo *na rozcestí dál po sjezdu opět vlevo po trase 1A *Dolní Mísečky, silnice - vlevo *Horní Mísečky *Vodovodní cesta *Špindlerův Mlýn, centrum *vlevo po pravém břehu řeky Labe *lanovka na Medvědín *Pod Dívčí strání, rozcestí - vpravo *po mostě vpravo přes Bílé Labe *Aquapark *most přes Labe, centrum *Labská přehrada *sjezdem po hlavní silnici dál *Vrchlabí, kruhová křižovatka *Valteřice *Hrabačov *Víchová nad Jizerou *Poniklá *Jablonec nad Jizerou *Dolní Rokytnice *Vilémov *Mýto *Harrachov

Fotogalerie /Ranní ptáče ...

20. Česko-polský okruh - délka trasy: 58,8 km a výškové převýšení. 820 m - varianta trasy: délka: 57,2 km a výškové převýšení: 740 m

stručný popis trasy: *Harrachov *Mýtiny *Harrachov-Polana Jakuszycka, turistický přechod - vlevo *Orle, samota *Hala Izerska, rozcestí - přímo *Polana Izerska, rozcestí - dál vlevo *Droga Telefoniczna *Lacznik, rozcestí - vlevo vede cesta do Čech, ale my jedeme přímo sjezdem k odbočce vpravo na *Stóg Izerski - chata, restaurace - po odpočinku výš přes Stóg Izerski *sjezdem jsme opět na rozcestí Lacznik a přímo dál *stoupáním a sjezdem až na Smrk, rozhlednu *dál sjezdem na rozcestí Tišina a vlevo *Na písčinách, rozcestí *Předěl, rozcestí a vlevo *Houba *Rybí loučky * Jizerka *Horní Polubný *Kořenov *Harrachov varianta trasy: *z Předělu přímo až na rozcestí za mostem *přímo stoupáním na asfalt. cestu a vlevo na Jizerku *dál již shodně s hlavní trasou