Aktuální stav běžeckých tras můžete sledovat zde

automatického zpracování informací o aktuálním stavu běžeckých a turistických lyžařských stop v reálném čase.

Harrachov - Kilometrovník

Jizerská magistrála, zprávy a aktuální mapa

Deset oblíbených tras pro běžkaře

1. Na Sněžné jámy - délka trasy: 34,2 km a výškové převýšení: 956 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět - hotel Motejlek *rozcestí u obchodu Norma *Harrachovka *Mumlavská bouda *Luboch *Krakonošova snídaně, rozcestí *Vosecká bouda *Cesta česko-polského přátelství *Tvarožník *Violík *Sněžné jámy *Labská bouda *U čtyř pánů, rozcestí *Vrbatovo návrší *Vrbatova bouda *Dvoračky *Ručičky, rozcestí *Harrachov, Rýžoviště *Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Na Sněžné jámy

2. Na Labskou boudu - délka trasy: 26,7 km a výškové převýšení: 750m

stručný popis trasy: sportovní kolečko pro biatlon v Harrachově na Nové Světě *rozcestí u obchodu Norma *Harrachovka *Mumlavská bouda, vodopád *Harrachova cesta Mumlavským dolem *Luboch *Krakonošova snídaně, rozcestí *U čtyř pánů, rozcestí *Labská bouda *Vosecká bouda *Krakonošova snídaně * Harrachova cesta *Mumlavská bouda *Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Na Labskou boudu

3. Na Jizerku přes Polsko - délka trasy: 23,5 km a výškové převýšení: 420m - varianta trasy: 20,5 km a převýšení: 360 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět - hotel Motejlek *pěšky nebo autobusem na Mýtiny *Harrachov-Polana Jakuszycka, turistický přechod *cestou vlevo na Orle *Orle, samota *rozcestí na turistický přechod do Čech *Jizerka-Orle, turistický přechod = most přes řeku Jizeru *Jizerka, osada *Jizerka, Mořina *Jizerská cesta *Údolí naděje, most přes Jizeru * Mýtiny *začátek trasy Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Na Jizerku přes Polsko

4. Na Voseckou boudu - délka trasy: 26,8 km a výškové převýšení: 720 m

stručný popis trasy: *začátek trasy je na parkovišti u sportovního kolečka pro biatlon v Harrachově na Nové Světě *sportovní kolečko *most přes Milnici *Stará celní cesta *Terex *most pod Jakšínem * Jakšín, rozcestí *odbočka na Voseckou cestu *Vosecká bouda *Krakonošova snídaně, rozcestí *Luboch *Mumlavská bouda, vodopád *Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Na Voseckou boudu

5. Na Dvoračky - délka trasy: 16 km a výškové převýšení: 60 m, ale 370 m výškových pomocí lanovky

stručný popis trasy: *začátek trasy je u sedačkové lanovky v centru města *sedačkovou lanovkou na vrchol Čertovy hory *Janova skála *Studenov *Čertova pláň * Ručičky, rozcestí *Krakonošova cesta * Dvoračky *Ručičky, rozcestí * Harrachov, Rýžoviště *začátek trasy

Fotogalerie / Na Dvoračky

6. Na Jizerku - délka trasy: 22,3 km a výškové převýšení: 530 m

stručný popis trasy: *začátek trasy je u sportovního kolečka pro biatlon v Harrachově na Novém Světě *autobusem místní přepravy nebo pěšky na Mýtiny *Údolí naděje, most přes Jizeru *na rozcestí dál vpravo *Jizerská cesta *železniční most nad cestou *Nad Jizerskými prahy, rozcestí *Jizerka, parkoviště pod Bukovcem *Promenádní cesta *U Bunkru, rozcestí *Jezdecká cesta *Jizerka, Panský dům, Pyramida *Jizerka, Mořina *stejnou cestou zpět

Fotogalerie / Na Jizerku

7. Přes Kotelní jámy - délka trasy: 31,5 km a výškové převýšení: 920 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *rozcestí u obchodu Norma *Harrachovka *Mumlavská bouda *Harrachova cesta *Krakonošova snídaně, rozcestí *U čtyř pánů, rozcestí *Vrbatova bouda * Masarykova silnice *rozcestí u silnice nad Horními Mísečkami a vpravo po zelené *Velká a Malá Kotelní jáma *Dvoračky *Ručičky, rozcestí *Harrachov, Rýžoviště *Harrachov, začátek trasy

Fotogalerie / Přes Kotelní jámy

8. Na Dívčí a jiné kameny - délka trasy: 36,8 km a výškové převýšení: 1145 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět *Harrachovka, cesta nad městem *Mumlavská bouda *Krakonošova snídaně, rozcestí *U čtyř pánů, rozcestí *Labská bouda *Martinova bouda *po tyčovém značení asi 100 m nad boudou vpravo *rozcestí nad Brádlerovými boudamy *Ptačí kámen *bývalá Petrova bouda *vlevo na Cestu česko-polského přátelství *Dívčí kameny *Mužské kameny *Czarna Przelecz, rozcestí *Šmielec *Vysoké Kolo *Sněžné jámy, Wawel *Violík *Česká budka, rozcestí *Tvarožník *Vosecká bouda *Kranonošova snídaně *Mumlavská bouda *Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Na Dívčí a jiné kameny

9. Na Orle přes Jakuszyce - délka trasy: 12,5 km a výškové převýšení: 260 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět - sportovní kolečko pro biatlon *první odbočkou na kolečku vlevo a výše opět vlevo *dál přejíždíme říčku Milnici a odbočujeme vlevo *na rozcestí dál opět vlevo a nyní již mírným stoupáním po Staré celní cestě *pod budovamy bývalé celnice na silnici a vedle silnice již pěšky do Jakuszyc *v Jakuszycích za tratí již ve stopě vpravo a naproti restaurace u silnice vlevo stoupáním po červené *Samolot, rozcestí *Orle, občerstvení *Dzial Izerski, rozcestí *vpravo po zelené na turistický přechod do Čech *Mýtiny, vlakové nádraží *Harrachov, Nový Svět

Fotogalerie / Na Orle přes Jakuszyce

10. Na Smědavu - délka trasy: 35,6 km a výškové převýšení: 560 m - varianta trasy: délka trasy: 15,2 km a výškové převýšení: 180 m

stručný popis trasy: *Harrachov, Nový Svět parkoviště u sportovního kolečka *místní silnice na Mýtiny - Mýtiny, trasu však můžeme začínat též od autobusové zastávky místní dopravy z Mýtin *Údolí naděje, most přes Jizeru *Martinské údolí, rozcestí *vpravo po Jizerské cestě *železniční most nad cestou *Jizerka, Mořina - začátek a konec varianty trasy *Promenádní cesta *U Bunkru, rozcestí *vlevo přes Vlašský hřbet *Jezdecká cesta, rozcestí a vpravo po Cestě pod Černým vrchem *Hraniční cesta *vlevo na silnici a vpravo sjezdem na Smědavu *po odpočinku stoupáním ke kiosku Promenáda *Jizerka, osada *Jizerka, Mořina - konec varianty trasy *hlavní trasa pokračuje stejnou cestou zpět na začátek trasy