Zpět      Tisk     Všechny články

O prázdninách vyjedou vlaky do Polska

23.6.2010 v 11:44

Od 3. července se po 65 letech vrátí vlaky na železniční trať Harrachov-Sklářská Poreba. První vlak na trať vyjede slavnostně
v pátek 2. července, pravidelný provoz by měl být obnoven o den později.

Harrachov - zubačka

První vlak vyjede ze Sklářské Poreby druhého července 2010. V ten den to bude slavnostní jízda pro pozvané hosty, především z řad představitelů samospráv a provozovatelů. Nechybět přitom by měl i harrachovský starosta Tomáš Ploc. Tato skutečně první vlaková souprava do Harrachova vyjede ze Sklářské Poreby ve třináct hodin. Pravidelný provoz pro veřejnost bude zahájen o den později tedy v sobotu 3. července.

POZOR! V úseku Jakuszyce - Harrachov je dočasně zavedena náhradní autobusová doprava. VÍCE ZDE

Provoz na trati bude zpočátku zajištěn motorovým vozem NE 81 dopravce Viamont - u vlaků se zvýšenou frekvencí i s přípojnými vozy. Od prosince 2010 je plánováno nasazení moderní motorové jednotky PESA SA 134 a zavedení přímých vlaků v trati Jelenia Góra - Kořenov a zpět.

VŮZ NE 81


Provoz letních autobusů

Ještě před uvedením do provozu zmíněné železnice konečně vyjedou spoje harrachovské městské autobusové dopravy.  Neboť z důvodu prodloužení uzavírky silnice III/01020 k nádraží Harrachov bylo odloženo zahájení provozu místní sezonní autobusové linky  č.670080 Harrachov, hotel FIT FUN – Harrachov,žel.st., a od 26.června 2010. Autobus bude jezdit od uvedeného data denně do konce srpna, v září bude jezdit pouze o víkendech. Jízdní řád této linky přinášíme níže.


Harrachov, hotel FIT FUN - Harrachov,žel.st./ - Kořenov

 

Železniční trat z Harrachova do polské Sklářské Poreby

Trať z Harrachova do Sklářské Poreby je dlouhá zhruba 14 kilometrů, z toho asi kilometr je na českém území. Přestože se trať 65 let nepoužívala, byla v překvapivě dobrém stavu, vysvětlil Petr Prokeš, železniční specialista společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji. "Díky nepřístupnému terénu zůstaly na svém místě i koleje," poznamenal.

O obnovu trati usilovali starostové na obou stranách hranice od roku 1991. Slibují si od ní zlepšení přeshraničních kontaktů a hlavně rozvoj cestovního ruchu

V minulosti se na trati uskutečnilo několik příležitostných turistických jízd. Před čtyřmi lety zkušební jízda ukázala, že trať na polské straně je průjezdná i dál ze Sklářské Poreby do Jelení Hory a do oblíbeného zimního střediska Karpacz.

Práce na trati Koleje

Milovníci polských Krkonoš znají zejména horu Szrenica, česky zvanou Jinonoš, na kterou jezdí ze Sklářské Poreby lanovka. Vyhledávané jsou i výlety na ledovcová jezera Wielki a Mały Staw

Již dříve oznámil Liberecký kraj, že vlaky ze Sklářské Poreby by měly v Česku jezdit pouze do první vícekolejné stanice za Harrachovem – do Kořenova. Dopravu má na české straně zajistit společnost Viamont, jejíž vlaky jezdí například také z Trutnova do polské Lubawky.
V Kořenově bude možné přestoupit na jiný spoj do Tanvaldu, respektive Liberce.
Liberecký kraj zaplatí letos za půlroční provoz na svém území dva miliony korun.

[ dh ]  [ms] zdroje: ČTK mfdnes

 

Lanovka Szklarska Poreba - Szrenica

Dvousedačková lanovka ze Szklarske Poreby (části Marysín) pod vrchol hory Szrenica v Krkonoších z let 1960-62. Lanovka má dva úseky se střední mezistanicí. Je dlouhá 2940 m a překonává výškový rozdíl 600 m (dolní stanice je ve výšce 710 m n.m., střední 886m a horní 1310 m). Lanovka je součásti rosáhlého lyžařského areálu. Její provoz je však celoroční. Informace o provozu získáte na internetových stránkách www.sudetylift.com.pl/pogoda.html

Nahoru Všechny články Hledat v aktualitách RSS