Zpět      Tisk     Všechny články

Divočáci dojeli dvanáctí

11.7.2007 v 08:49

Z Harrachova až do Teplic na severu Čech. Přibližně takovou vzdálenost v přepočtu na kilometry ujeli závodníci harrachovského týmu Divočáci v rámci urputného klání v dvaceti čtyř hodinovém závodě Fichtl Mánia na polích a lesích v Čisté u Horek.

Jeden tamní okruh totiž měřil čtyři kilometry a borci z Harrachova jich za stanovenou dobu zvládli se svým strojem celkem čtyřicet (tedy 160 km). Za tento výkon obsadili v konkurenci dvaceti osmi továrních strojů parádní dvanácté místo. Pro porovnání: nejlepší tým tovární kategorie nasbíral celkem 96 kol, 116 kol pak vítěz kategorie speciálů. Výsledky a podrobnosti naleznete na www.cistauhorek.cz/fichtl

Akce Fichtl Mánia se konala ve svátečních červencových dnech. Úderem páté hodiny odpolední čtvrtka 5. července se zmíněný podnik dal do oficiálního pohybu. Závodníci tříčlenných přihlášených týmů se svými buď speciálně upravenými (těch jelo pět) nebo továrními stroji (těch bylo přihlášeno 28, jeden však vůbec nevyjel) JAWA 50 tak měli celých dvacet čtyři hodin na to, aby v tomto čase zvládli co nejvíce okruhů. Počasí a s tím související terén závodícím posádkám rozhodně nepřálo. Déšť, vítr, podprůměrná letní teplota a všudypřítomné bahno učinili ze závodu skutečně obtížné klání, jež dokonale prověřilo stav připravených strojů a nasazení posádek. Za vše mluví ostatně bilance: jedenáct strojů celý závod nevydrželo a muselo skončit, jeden se dokonce úplně rozsypal.

A co harrachovští Divočáci?
Ti zahájili závod se svým továrním strojem z roku 1984 pod startovním číslem 32. První vyrazil na trať Lukáš Tulach, po dvou kolech ho střídal Michal Janek a jako poslední pak závodník-servisman David Jeník (a tak to šlo pořád do kola). Skutečně bahnitý terén se zakrátko podepsal na výdrži stroje a fyzických sil závodníků, ti museli neustále vyvažovat svým tělem stabilitu jednostopého stroje. V průběhu závodu byly vyměněny snad všechny povolené náhradní součásti stroje, včetně výfuku a řetězu (ten ostatně nesčetněkrát spadl na různých místech trati), jen díky ohromnému nasazení celého týmu a jeho fanouškovského zázemí se podařilo absolvovat závod po časově stanovenou dobu. Celkem se tedy Divočákům podařilo zdolat čtyřicet závodních okruhů, přitom do polední hodiny druhého dne měli na kontě dvacet šest okruhů. Během závodu nastaly i chvíle, kdy měl tým sto chutí se vším praštit, což se však nakonec nestalo. Dvanácté místo pak bylo velkou odměnou za vše vykonané, a to spolu s obdrženými diplomy a kartonem dobrých moravských vín. Divočáci věří, že příští rok bude jejich umístění ještě lepší. Však se taky na další (v pořadí již třetí ročník) ještě pečlivěji připraví.


Divočáci: Michal Janek, Lukáš Tulach, David Jeník

Stroj Divočáků

Závod měl i slušnou mediální přízeň, neboť krátká reportáž z něho byla vysílána v hlavním večerním zpravodajství TV Nova -(video) a Prima.

Závěrem náleží z tohoto místa poděkování sponzorům týmu Divočáků. Konkrétně: Květiny a dárky Kloboučková, Diagnostika Rýdl, Pekařství Vokřínek, R. Lukeš a M. Brzáková, Tulachovi. Speciální dík patří společnosti ADOS CZ (Lumíru Fiřtíkovi), která pro tým zapůjčila terénní vůz Nissan Navara s přídavným vozíkem, včetně zajištění dvou velkých kanystrů s benzínem. Děkujeme i SDH Harrachov za půjčení lavice a stolu se stanem.

 

[dh] M. Soukup


Nahoru Všechny články Hledat v aktualitách RSS