Zpět      Tisk     Všechny články

630 m
varianta 180m

Popis cesty:
Začátek naší okružní trasy je v Harrachově na Novém Světě u hotelu Motejlek - u benzinové pumpy. Je to též název první autobusové zastávky v Harrachově. Po hlavní silnici asi 150m výše a vlevo přes most - řeka Milnice. Po vedlejší silnici pak dále téměř v protisměru, nejprve skoro po rovině a později mírným, ale delším stoupáním až na Mýtiny. Od hlavní silnice jedeme stále po červené turistické značce. Můžeme však využít též místní autobusové dopravy a naší trasu na běžkách začínat až na Mýtinách.

Cestou na Mýtiny Chata Pešákovna u naší cesty

Na Mýtinách za parkovištěm a garážemi u lesa odbočujeme z červené vpravo a po krátkém stoupání ihned za závorou sjezdem vlevo. Pozor na prudší sjezd ke konci tohoto úseku - je uzavřen závorou.Po dojezdu na rovinu - v Kořenově, Údolí Naděje- přímo cestou mezi chatami na starý jednoobloukový most přes řeku Jizeru. To jsme již na začátku Jizerských hor. U rozcestníku asi po 150 m vpravo a stále po červené bez odbočení až na parkoviště pod Bukovcem. Celý tento úsek naší cesty jedeme téměř po vrstevnici až k závěru nás čeká větší stoupání.

Máme zde první možnost občerstvení. Pokračujeme přes silnici a cestou u zimního kiosku přímo po Promenádní cestě, kousek po Jizerské lyžařské magistrále. Na vrcholu mírného stoupání, na rozcestí U Bunkru odbočujeme po žluté vlevo. Stoupáním po tak zvané Jezdecké cestě pak až na vrchol Vlašského hřebene. Dále sjezdem na rozcestí více cest níže a zde vpravo. Mírným stoupáním a později sjezdem až na rozcestí s Hraniční cestou. Zde vlevo asi 200m na Soušskou silnici a vpravo sjezdem k chatě Smědava.

Pohled na Bukovec z naší cesty Pohled na tzv.Hraniční cestu

Po občerstvení pokračuje zpět 50m a cestou vlevo směrem na Jizerku. Po stoupání k zimnímu kiosku již jedeme po rovině a sjezdem se dostáváme do vlastní osady Jizerka. Pokračujeme kolem restaurace Sklárna a Pyramidy na parkoviště pod Bukovcem. Odtud po nám již známé cestě zpět do Harrachova.

Varianta:

Vlastní trasu začínáme až na parkovišti pod Bukovcem kam se dostaneme autem nebo autobusem. Popis cesty: Harrachov, křižovatka na Mýtě, obloukový most v Kořenově, Kořenov nádraží, Horní Polubný hotel Sport, Jizerka parkoviště.

Naproti chatě stával dřevěný lovecký zámeček (vybudován Clam Gallasy 1910–1911 jako součást obory), vyhořel v listopadu 1969.

Orientační náčrt

Popis míst:

Nový Svět je místní částí Harrachova na jeho začátku

Mýtiny, místní částí Harrachova, jsou nejklidnější částí města. Končí zde místní silnice, je zde vlakové nádraží a nad ním turistický přechod do Polska.

Kořenov, Údolí Naděje,
je částí Kořenova po levé straně řeky Jizery. Za mostem jsme již na začátku Jizerských hor. Je vyhledávaným místem v letních měsících - koupání, slunění.

Bukovec, 910 m n.m.,
je částí obce Jizerka. Je jedinou čedičovou horou v Jizerských horách - ostatní vrchy tvoří žula. Bukovec je též název přírodní rezervace. Tvoří ji plocha asi 30ha s velkým množstvím horských, ale i teplomilných rostlin kterým se zde dobře daří zásluhou výhřevného podkladu a množství srážek.

Jizerka,
je jednou z nejstarších horských osad v Jizerských horách. Dnes je střediskem zimní a letní rekreace s řadou přírodních rezervací. Je zde např. známý Safírový potok, který byl ještě v nedávné minulosti nalezištěm drahokamů. Dříve Jizerka bývala osadou dřevařů a pastevců - byla zde sklářská huť, pekárna i pila. Bylo zde původně 42 stavení - dnes vesměs restaurační a rekreační zařízení.

Smědava,
je horská chata a křižovatka turistických cest u Smědavské silnice. Dříve zde býval lovecký zámeček, který v roce 1969 vyhořel.

Výlet na běžkách
Popis okružní trasy - Na Jizerku

Výlet na běžkách 2
Cestou máme řadu možností občerstvení a podíváme se na českou část Jizerských hor z polské strany