Zpět      Tisk     Všechny články

Liberec –Tanvald – Harrachov – Szklarska Poręba

24.11.2015 v 17:08

Cestování vlakem do Polska už bude bez přestupu a harrachovské nádraží získalo novou vyhřívanou výhybnu.

Vlak Harrachov

Plných osm měsíců návštěvníci nejvyšších českých hor nemohli do Harrachova jezdit vlakem. Trasa z Kořenova potřebovala urgentně modernizaci. „Ta si, včetně vybudování nové výhybny v Harrachově, vyžádala investici v celkové výši pohybující se na hranici 135 milionů korun," řekl novinářům Marek Illiáš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty. Výluka uplynulý týden skončila a první soupravy se na nové trase pohybují prozatím ve zkušebním provozu. Vlaky jezdí na nové trase nižší rychlostí


Za zhruba sto milionů je opravený památkově chráněný Harrachovský tunel, ocelový most známý jako Jizerský viadukt a úpravy se dočkal i navazující skalní zářez. Hlavním cílem bylo odstranit problémy s přitékající vodou, v zimě namrzala a vytvářela ledopády. Vlaky kvůli tomu musely jezdit pouze desetikilometrovou rychlostí. Nyní se zvýší na 55 kilometrů v hodině. Změnu v uplynulých měsících doznalo i harrachovské nádraží. Má novou vyhřívanou výhybnu, díky které cestující mohou pokračovat v jízdě do polské Szklarské Poreby, aniž by museli přestupovat. Rekonstruovány byly na nádraží koleje a nástupiště (práce ještě probíhají, viz foto níže). Cestující mohou obdivovat i jedno nové, které zakrývá atypický přístřešek. Se změnami jízdních řádů 13. prosince by měl začít platit do Polska jednotný přeshraniční tarif.

Vlaky by díky modernizaci trati mohly jezdit v půlhodinových intervalech.


www.rozhlas.cz

Harrachovský Facebook »


harrachovské vlakové nádraží harrachovské vlakové nádraží harrachovské vlakové nádraží

[ dh ]


Podívejte se na možnostiubytování v Harrachově:

Seznam ubytování v Harrachově

Nahoru Všechny články Hledat v aktualitách RSS