Zpět      Tisk     Všechny články

Trasy vhodné pro kočárky (1 díl)

3.4.2015 v 14:50

Hotel Harrachov Inn – autobusové nádraží – Liščí stezka – Mumlavský vodopád – autobusové nádraží – hotel Harrachov Inn

Mumlavský vodopád

Konec kalendářní zimy je za námi a s blížícím se příchodem teplejších dnů jsme se rozhodli ze každý týden pravidelně publikovat trasy vhodné pro maminky či celé rodiny, které sebou mohou vzít v kočárku na výlet i ty nejmenší rodinné příslušníky.

Začínáme lehkou trasou k Mumlavskému vodopádu.

Od hotelu Harrachov Inn se jde po polní zpevněné cestě k hotelu Skicentrum Harrachov, zde vlevo k hlavní silnici, pak vpravo podél silnice k autobusovému nádraží. Odsud vlevo po modré turistické značce (dále po modré) směrem k Mumlavskému vodopádu. Cesta je asfaltová, vede po mostě přes hlavní silnici, obchvat Harrachova, a přibližně 100 m za mostem začíná Liščí stezka, která odbočuje vpravo do lesa. Na této stezce jsou rozmístěny tabule s úkoly pro děti. Na konci stezky se mohou děti s liškou vyfotit.

Cesta pokračuje po lávce přes Mumlavu, za řekou odbočuje vlevo a dojde se po ní až k Mumlavskému vodopádu. Úsek dlouhý přibližně 500 m před vodopádem je náročný pro kočárek, plný kořenů a kamenů, dá se projet, ale občas přenést kočárek je lepší. Před vodopádem se přejde most a následuje prudké stoupání přibližně 100m k asfaltové silnici, kde se nachází Srub U Lišáka - občerstvení s restaurací. Po asfaltové silnici se dojde zpět do Harrachova k autobusovému nádraží, nyní trasa již jen klesá, značená je modře. Cca 500 m od Srubu U Lišáka je hřiště pro děti – houpačky, kolotoč, dřevěná pyramida - prolézačka.

Délka trasy: 4 km
Čas chůze: 2 h 15 min
Možnosti občerstvení a zábavy na trase:

• Liščí stezka
  • Mumlavský vodopád – osvěžení u vody
  • Srub U Lišáka – občerstvení, stoly s lavicemi
  • Hřiště v lese – houpačky, prolézačka, kolotoč

Autor: Karolína Matuchová Ptáčková, bakalářské práce.