Zpět      Tisk     Všechny články

Dobrá zpráva pro běžkaře

24.1.2013 v 12:27

V loňské sezoně byla lyžařsky zprovozněna, z Harrachova velmi snadno dostupná, Misarova cesta vedoucí na turistický přechod do Polska. Společně s několika dalšími trasami se nyní udržuje v pravidelném režimu.

V rámci možností a v závislosti na klimatických a sněhových podmínkách se budou v pravidelném režimu v úterý a v pátek udržovat následující běžecké trasy:

• Kaml
  • Stará celní - budova bývalé celnice
  • Misarova cesta
  • Mýtiny - křižovatka pod Dzialem Izerskim

MAP Mapa běžeckých tratí - ZOBRAZIT MAPU

Trasy bude upravovat s podporou Města Harrachova pan Josef Beran se Sdružením dobrovolných hasičů Harrachov a jejich čtyřkolkou.

Tip na krátký výlet k horské osadě Orle:
Vydejte se na nenáročný oddychový okruh do polských Jizerských hor. Z cesty máme krásné výhledy do české části Jizerských hor a na cestě poznáme udržované trasy pro běžkaře jen kousek za hranicemi. Na trase máme jedinou možnost občerstvení a to na chatě na rozcestí Orle

Do Polska na Orle

výškový profil »
profil

Popis trasy:
Od benzinové pumpy po hlavní silnici pěšky asi 150 m výše a vlevo přes most - přes řeku Milnici. Po vedlejší silnici pak dále  téměř v protisměru, nejprve skoro  po rovině a později mírným, ale  delším stoupáním až na Mýtiny. Od mostu u státní silnice však můžeme využít místní autobusové dopravy a úsek na Mýtiny překonat pomocí autobusu. Tento úsek cesty vede po červené turistické značce. Na rovině výše odbočujeme pak vpravo pod železniční viadukt, ihned vlevo a zeleně značenou jedinou cestou, za vlakovým nádražím, stoupáme na turistický přechod do Polska Harrachov - Polana  Jakuszycka.

U rozcestníku na rovině ihned za přechodem odbočujeme vlevo a ve stopě pak pokračujeme směrem na Orle. Z cesty, která vede z větší části po vrstevnici, máme pěkné výhledy do české části Jizerských hor, především však vidíme části u Bukovce a Středního Jizerského hřebene. Po příjezdu na planinu vidíme již pod lesem samotu na Orle, která je známou křižovatkou turistických, cyklistických a běžkařských tras. Orle kdysi bývalo sklářskou osadou - v budově na rozcestí je dnes též malé muzeum kdysi zde vyráběných předmětů. Níže pod rozcestím na Orle je též nově otevřený turistický přechod do Čech přes Jizeru a dostaneme se jím snadno do známé osady Jizerka  popř. na cestu vedoucí z Bukovce do Údolí naděje - tedy do Kořenova. Po občerstvení zde pak pokračujeme mírným stoupáním od restaurace - po zelené - až na rozcestí na rovině ležící asi 1,5 km výše, Dzial Izerski. Přímo bychom se dostali do sportovního střediska v Jakuszycích popřípadě na silniční hraniční přechod do Čech, ale my odbočujeme vpravo po zelené. Velmi mírným klesáním, opět ve velmi pěkně udržované stopě, pak sjíždíme lesem bez odbočení  až na turistický přechod níže, který jsme již dnes navštívili.

Dále skoro po rovině a prudčím sjezdem k vlakovému nádraží na Mýtinách a nám již známou cestou až na začátek našeho krátkého odpočinkového okruhu - můžeme však z Mýtin využít i místní autobusové dopravy, zastávka je na parkovišti pod budovou vlakového nádraží.

Varianta trasy:

Ihned za mostem přes řeku Milnici pokračujeme přímo ke sportovnímu kolečku na biatlon. Zde na velkém parkovišti pak přímo cestou lesem, Misarově cestě, na nový turistický přechod do Polska. Touto cestou pak vystoupáme k železniční trati přes cestu a dále na naší hlavní trasu. Po projetí celého okruhu se stejnou cestou vracíme. Délka i výškové převýšení varianty je prakticky stejné jako hlavní trasy. Délka trasy: 17,4 km a převýšení 250 m - velmi lehká trasa.

Další informace o běžeckých tratích »